Elektrokolo e-VIA 6spd. 36V má odlehčený snížený hliníkový rám (AL 6061), 6 rychlostí se sníženou konstrukcí vhodnou pro osoby se sníženou pohybovou schopností. Výška spodní trubnky je 38 cm.
Kolo má 6 rychlostní SHIMANO TY-300 s řazením na řídítkách, výškově nastavitelná řídítka, přední a zadní brzdu V-Brake, dvojité ráfky kol, LED bateriové osvětlení, kompletní výbava pro provoz na pozemních komunikacích.
Toto kolo představuje ekonomickou variantu kola. Motor 36V/250W je zabudovaný v náboji zadního kola. Baterie Li-ion 36V/10,4 až 17,5Ah (dle provedení) zaručuje dojezd na jedno nabití v rozmezí 20-100km v závislosti na hmotnosti jezdce profilu tratě a zvoleném způsobu asistence motoru.
Ovládací panel na řídítkách umožňuje kdykoliv i během jízdy volit jeden ze 3 režimů asistence motoru. Elektrokolo e-VIA je vybaveno pedálovým asistentem, který se automaticky aktivuje při otáčení pedálů ve směru jízdy. Stačí pouze v pomalém tempu protáčet pedály, aby byl motor elektrokola funkční. V praxi tedy stačí nasednou na elektrokolo a jed tak jako na běžném jízdním kole.
Informace k baterii:
Baterie Li-ion 36V /10,4 Ah v základním vybavení elektrokola za příplatek možné dodat také baterii s vyšší kapacitou Li- ion 36V/14 Ah, nebo 17,5 Ah.
Pokud začne jezdec otáčet pedály směrem vpřed, pohybový senzor spustí motor a podle nastaveného stupně podpory dávkuje energii do motoru, čím výrazně pomáhá při jízdě.
Po rovině je možné udržovat elektrokolo v jízdě jen pomalým otáčením pedálů tak, aby snímač pohybu pedálů nepřetržitě udržoval motor v chodu. Max. rychlost se dá ovlivnit nastavením vhodného stupně podpory od cca. 15km/h až do max. rychlosti v třech stupních. Při jízdě do kopce elektropohon výrazně pomáhá překonat stoupání, při strmějších stoupáních je však potřeba dodávat energii šlapáním i když v podstatně menší míře, než na běžném jízdním kole.
Dojezd elektrokola LIBERTY e-VIA závisí na výškového profilu tratě, hmotnosti jezdce a jeho podpory, nastaveného stupně podpory motoru, povětrnostních podmínkách a pod.
Elektrokolo není vhodné používat na mokré vozovce, za deště nebo sněhu. Při teplotě pod 5°C má baterie sníženou kapacitu o cca. 20%. Baterie se nabíjí dodávanou automatickou nabíječkou. Dobíjecí cyklus trvá max. 7 hodin (při úplném vybití baterie). Při provozu elektrokola e-VIA je vhodné dobíjet baterii co nejčastěji, časté hluboké vybíjení má za následek snížení životnosti baterie. Ideálně je dobit baterii po každé jízdě, nebo v případě kratších úseků vždy když úroveň nabití klesne pod 50%. B
aterie je možné nabíjet přímo na elektrokole, nebo mimo odděleně. V případě dlouhodobého uskladnění baterie bez používání je třeba baterii nabít na cca. 50-60% kapacity a udržovat v teplotním rozsahu 15-20°C.
Pžedpokládaný dojezd kola, dle typu akumulátoru a terénu by měl být:
- 36V/10,4Ah - dojezd 20-60 km
- 36V/14 Ah - dojezd 40-80 km
- 36V/17,5 Ah - dojezd 70-100 km
Elektrokolo LIBERTY e-COMFY vyhovuje normě STN EN 15 194, tzn. že je možné ho provozovat na pozemních komunikacích bez nutnosti řidičského průkazu a jiných dokladů.
Specifikace elektrokola:
- Rám: AL6061, TIG welding, Oversize Head parts, zpevněná spodní trubka s úrovní 380mm
- Vidlice: HI-TEN Pevnánebo za příplatu odpružená SUNTOUR CR7-V 40mm v bílé barvě
- Zadní měnič: SHIMANO TY-300
- Řazení: SHIMANO RS35 REVO6
- Řetěz: INDEX 6/7spd
- Kliky: ALLOY 38t 170mm
- Stř. složení: -
- Brzdy: SACCON FV-951 / Coaster
- Náboj přední: JOYTECH AL
- Náboj zadní: Motor 250W s volnoběžkou
- Ráfky:M.A.T.E. DWR-30
- Pláště:MITAS FLASH 26x1,75"
- Představec: STEEL 25,4/180mm
- Řídítka: Steel Raised 620mm
- Sedlovka: Steel 30,2/300mm
- Sedlo: M.A.T.E. CITY Elastomer
- Pedály: CITY PLASTIC
- Doplňky: Blatníky RPZ, nosič, LED osvětlení, stojan
- Akumulátor: Li-Ion akumulátor (standartě, základní 36V/10,4Ah) , nabíjačka 42V/3A - doba nabíjení 2-6hod podle stupně vybití akumulátoru.
- Počet převodů: 6
- Hmotnost: 22,2 kg
- Nostnost: 100 kg
- Slovenská republika
Do výbavy patří displej I386 COLOR BT s LCD6 s barevným zobrazením a připojením k Bluetooth a k aplikacii v smartphónech. Velké znaky mají výrazně lepší čitelnost a lepší ergonómii ovládaní pohonu.
Displej zobrazuje:
- rychlost kola
- ODO - celkovou nájazdovou vzdálenost
- TRIP - denní nájezdová rychlost
- MAX – maximální dosažená rychlost
- AVG – průměrná rychlost
- TIME - čas jízdy
- Displej podporuje i funkci asistenta při tlačení (mimo motor s protišľapnou brzdou).